Picie wody a odchudzanie?

Niemal każda dieta odchudzająca poleca picie dużych ilości wody. Czy jednak jesteśmy na diecie, czy też nie, to i tak dla zachowania równowagi wodno – elektrolitowej powinniśmy dziennie wypijać około 2 litrów wody. Ten zaś, kto się odchudza, na pewno nie powinien o niej zapominać. Wśród rozważań na temat picia wody pojawiają się najczęściej dwie kwestie: picie wody a odchudzanie oraz picie wody a zdrowie. Jeżeli chodzi o kwestię: picie wody a odchudzanie to faktycznie woda może pomóc nam schudnąć. Często bowiem uczucie pragnienia mylimy z uczuciem głodu.

Kiedy więc mamy ochotę coś przegryźć, to zamiast sięgać po przekąskę, spróbujmy napić się wody. W wielu przypadkach okaże się, że uczucie głodu zniknie, gdyż tak naprawdę chciało nam się pić, a nie jeść. Jeżeli będziemy pić wodę profilaktycznie, czyli zanim owo uczucie się w nas pojawi, rzadziej też będziemy mieć ochotę na „małe co nieco”. W czasie odchudzania dobrze jest także pić wodę przed jedzeniem. Jeżeli zapełnimy żołądek wodą, nie będziemy w stanie zbyt dużo zjeść, a o to przecież w odchudzaniu chodzi. Picie wody w czasie odchudzania jest ważne także z tego względu, że w przeciwieństwie do soków, czy gazowanych napojów, nie zawiera ona żadnych kalorii.

Z piciem wody jednak nie należy przesadzać, szczególnie tej pozbawionej elektrolitów. Tu pojawia się druga kwestia: picie wody a zdrowie. Wraz z wodą musimy bowiem dostarczać sobie niezbędnych elektrolitów. W przeciwnym wypadku nadmierne spożycie wody może spowodować przewodnienie hipotoniczne zwane także zatruciem wodnym. Z tego względu tak ważne dla zdrowia jest picie wody bogatej w niezbędne minerały, m.in. sód. Ostatnio pojawiają się także głosy, że pozytywny wpływ na nasz organizm ma nie tylko picie wody mineralnej, ale także picie wody utlenionej. Wg niektórych naukowców ma ona zbawienne działanie jeżeli chodzi o zwalczanie wielu chorób. Nie każdy jest do tego stanowiska przekonany, ale jest wiele osób, które to potwierdzają. Co by więc nie mówić – wodę pić warto.